gary_150412_nmcs_007

 

Végzettség

2005 | kommunikáció, Szegedi Tudományegyetem

2009 | szociológia, Eötvös Loránd Tudományegyetem

 

Szakterületem az internet, ezen belül elsősorban a közösségi oldalak és a társas viselkedés összefüggései foglalkoztatnak. Hasonló témákban és felületeken segítem az Eszterlánc Pszichológiai Szolgáltató munkáját tanácsadóként. Tapasztalataimat kommunikációs ügynökségeknek és minisztériumoknak végzett munkáim során szereztem. Vállalkozói tevékenységem mellett jelenleg több civil szervezet (Fauna Egyesület, Magyar Médiafogyasztók Egyesülete) és az Eszterlánc Pszichológiai Szolgáltató online kommunikációját menedzselem. Régóta érdeklődöm a szociálpszichológia tudománya iránt, melynek tükrében elemzem a közösségi oldalakkal kapcsolatos legfrissebb kutatási eredményeket szakértői blogomon, a Soulbookon és a hozzá kapcsolódó Facebook-oldalon. A tudományos következtetések ismertetése mellett fontosnak tartom a jó példák és a mindennapok során hasznosítható tippek, gyakorlatok bemutatását.

„A technológia nem jó, nem rossz, de nem is közömbös.” (Melvin Kranzberg)

A történész sorait érvényesnek tartom az internetre, valamint azokra a közösségi oldalakra (Facebook, iWiW, Twitter, YouTube, stb.), melyek napjainkban egyre nagyobb népszerűségre tesznek szert. A fiatalok, és ma már növekvő mértékben az idősebb korosztályok is a virtuális térben élik életük egy részét. Ide helyeződnek át többek között  az ismeretszerzés,  a gyermeknevelés, a  kapcsolatépítés, a párkapcsolatok, az ügyintézés vagy az álláskeresés egyes színterei.

A kommunikációs eszközök folyamatos fejlődése tapasztalatom szerint diákokat, szülőket és pedagógusokat egyaránt kihívások elé állít. Érzelmileg különböző módokon viszonyulhatunk ezekhez a változásokhoz. Én úgy gondolom, hogy a teljes elzárkózás helyett inkább a békés együttélést érdemes választanunk, és azt kell megtanulnunk, hogy miként használhatjuk a technológiát tudatosan, biztonságos módon céljaink elérésére, miként találhatjuk meg a helyét a mindennapokban, a munkahelyi, az iskolai vagy az otthoni, családi közösségekben.

A nemzetközi kutatások hazánkra vonatkozó megállapításai között azt lehet olvasni, hogy a virtuális térben a fiatalok igen aktívak, ugyanakkor kevéssé tudatosan alkalmazzák az eszközöket, kevéssé tájékozottak a biztonságos használatot illetően, ezekben a kérdésekben pedig szüleik sem tudják megfelelően támogatni őket. Ebben a feladatban előadásokkal, tanfolyamokkal, tanácsadással segíthetünk pedagógusoknak, gyerekeknek és szülőknek egyaránt.

Elérhetőség: +36 30 411 67 60

 

Scroll to Top