Biblioterápiás csoportok gyerekeknek

Életünk során számtalan elakadással, életciklussal van dolgunk, folyamatos fejlődésen megyünk keresztül. A nagyvilág zaja olykor lehetetlenné teszi, hogy saját magunkkal békét kössünk és saját magunkkal kapcsolatban együttérzőek legyünk, világosan lássuk a tükörben a képet. Ebben segít egy biztonságos közeg, hogy bele tudjunk nézni a saját tükrünkbe a hozott szövegek által, megmerítkezzünk és lépjünk, vagy maradjunk ott ahol vagyunk.

A biblioterápia elnevezése sokszor félreértésekhez vezet, mivel a neve megtévesztő: nem áll közvetlen kapcsolatban a Bibliával ezért az irodalomterápia elnevezést használjuk gyakorlatban. Módszerei lehetnek a kreatív írás, asszociációs és szocioterápiás játékok, melyek az olvasott tematikus irodalomra épülnek és azt vizsgálják, hogy egy szöveg milyen sajátélményeket hív elő a befogadóból. Lényeges hangsúlyozni, hogy a biblioterápia, bár önismereti tevékenységeket alkalmaz, nem helyettesíti a pszichoterápiás munkát, mégis kitűnően kiegészíti azt.

 

Pappné Szekeres Piroska Tünde

Végzettség:
2024 | Fejlesztő Biblioterápia Szakirányú Továbbképzés- Apor Vilmos Katolikus Főiskola
2023 | BSc Ápoló- Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar

Elérhetőség:  tunde.szekeres@gmail.com

Az irodalomterápia a művészetterápia egy ága, mely személyiségfejlesztő jótékony hatásait eredményezi az aktív bevonódás által. Drámapedagógiai gyakorlatokat is beépítek munkámba, amelyek segítik a gördülékeny kommunikációt, csökkentik a feszültséget és a szorongást, és hatékonyan alkalmazhatóak a stressz kezelésére is. A csoportdinamika kulcsszerepet játszik, mivel lehetőséget biztosít a résztvevők közötti együttműködésre és közös élmények megosztására, reflektálásra. A tevékenységek támogatják az egyéni énkép fejlődését, javítják az ön- és társismeretet, gondolkodásra ösztönöznek, lehetőséget teremtenek az egyéni vélemények kifejezésére, és az érzelmek meg és felismerésére Ezáltal növelik az érzelmi intelligenciát és a kreativitást, miközben csökkentik a gátlásokat. A módszerek segítik a csoporttagok problémáira való rálátást és önbizalmuk növelését, hasznos énidőt, közösségi élményt is biztosítanak.

Irodalomterápiás képzésbe való érkezésem motivációját első szakdolgozati kutatómunkám során megismert művészeti terápiák kecsegtető eredményei adták, mindemellett a felgyorsult világ sebeit szerettem volna hatékony módszerekkel ellensúlyozni.

Gyermekjólét területén dolgozom főállásban óvodai és iskolai szociális segítőként, az irodalomterápia rendkívül értékes eszköz a preventív és resztoratív munkám során. A nem neurotipikus gyermekek ellátásának jelenlegi helyzete miatt és elhivatottságom okán, hogy megsegítsük gyermekeinket, a közeljövőben Atipikus fejlődés szakembere főiskolai képzésen veszek részt.

Szeretettel várom a kisebb nagyobb gyermekeket tematikus csoportjaimba!

I. „Fedezd fel magad a mesékben”

Önismereti biblioterápiás foglalkozások 15 alkalmas
1. csoport 8-12 éveseknek
2. csoport 13-16 éveseknek
minimum 8 maximum 15 fő

II. „Szavak és szívek: Ki leszel te?”

Pályaorientációs önismereti biblioterápiás foglalkozások 15 alkalmas
1. csoport 6-8. osztályos gyerekeknek
minimum 8 maximum 15 fő

III. „Szavak és Stratégiák: Kaland a tudásban”
Tanulásmódszertani önismereti biblioterápiás foglalkozások 15 alkalmas
1. csoport 4-6. osztályosoknak
2. csoport 7-9. osztályos gyerekeknek
minimum 8 maximum 15 fő

IV. „Mesék, amelyek megértik szívünket”
Nem neurotipikus gyerekeknek önismereti biblioterápiás foglalkozások 10 alkalmas
1. csoport 4-6. osztályos gyerekeknek
2. csoport 7-9. osztályos gyerekeknek
minimum 5 maximum 9 fő

V. „Szívből merítve: Önbizalom történetek”
Önbizalom erősítő biblioterápiás foglalkozások 20 alkalmas
1. csoport 12-18 éveseknek
minimum 8 maximum 15 fő

Keretek:
Foglalkozások jelentkezők függvényében hetente-kéthetente kerülnek megtartásra.
Jelentkezni előzetes kérdőívvel lehet. A foglalkozások egyenként 1,5 órásak.

Scroll to Top